Bez kategorii, Turystyka

Bystre babki ;)

Jakiś czas temu zawiało nas w Tatry Słowackie. Było kilka pomysłów na trasę, ale ostatecznie padło na Bystrą.

Samochod zostawiłyśmy na sporym parkingu koło wejścia na szlak w Podbańskich.

Żeby wejść na szlak należało przejść jedną polanę i stanąć na rozstajach. Łączą się tutaj 2 szlaki, czerwony tzw. magistrali tatrzańskiej oraz niebieski, prowadzący na Przełęcz Pyszniańską.

87DBF345-9225-4C50-8632-938027432C4A

My oczywiście ruszyłyśmy niebieskim, najpierw dość długą, ale niezwykle piękną doliną, którą przecinał co rusz potok. Prócz jego szumu, śpiewu ptaków ogarniał nas zewsząd błogi spokój. Minęłyśmy na szlaku zaledwie kilka osób.

8F18E09C-0EAC-46A2-B6EC-011EE6DE1954

Miarowym krokiem, nieco szybciej niż wskazywały tabliczki na szlaku, dotarłyśmy do Przełęczy, z której rozpościera się piękny, rozległy widok m.in. na Halę i szczyt Ornak oraz Staw Smreczyński.

562D7B58-A202-42FD-96C6-E5A28B2484E4

Po chwili przerwy na podziwianie i rozkminianie panoram ruszyłyśmy dalej czerwonym szlakiem granicznym na Błyszcz. Z traw i hal weszłyśmy na bardziej skalistą grań.

63FB651A-9956-498A-8454-6F52BBA1E729

Dalej trafiłyśmy na szlak niebieski, który zaprowadził nas na majestatyczny szczyt Bystrej. Zajęło nam to ok. 4h.

39549890-5E02-4403-AB2E-F42EED7EF4A0

Po chwili na panoramy i zdjęcia oraz zagrychę podążyłyśmy żółtym szlakiem w dół. Widoki zapierały dech w piersi. Chłonęłyśmy je zachłannie i układaliśmy plany, gdzie i którędy dałoby się zimą pojeździć 😉 Kilka pomysłów mamy nadzieję w kolejnym sezonie zrealizować.

Po dłuższej chwili znalazłyśmy się przy uroczych stawach. Dalej wzdłuż potoku i coraz bardziej w cieniu doliny dotarłyśmy do rozstaju szlaków. Skręciłyśmy w czerwony i, pośród wiatrołomów i lasów na zmianę, dotarłyśmy do parkingu.

Podsumowanie: szlaki – najpierw niebieski, potem czerwony, niebieski i żółty, cała trasa ok. 8-9 h, ciut ponad 22 km, suma przewyższeń 1619 m w górę i tyleż w dół. Przepiękne różnorodne widoki i boska cisza. Zdecydowane „must see” dla każdego kto lubi piękne, długie, górskie wycieczki.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )